A do të bëhet Vitore Tusha kurban për të shpëtuar reformën në drejtësi?

Nga Megi Ndregjoni
A do të bëhet Vitore Tusha kurban për të shpëtuar reformën në drejtësi?

Është bërë e njohur se Gjykata Kushtetuese ka mbetur vetëm me dy anëtarë. Shtatë vende janë bosh si pasojë e mbarimit të mandatit, dorëheqjes apo rrëzimit nga vetingu të mbajtësve të këtyre vendeve.

Dy anëtarët e mbetur janë Kryetari i Gjykatës Kushtetuese (GJK) Bashkim Dedja dhe anëtarja Vitore Tusha. Ndërsa Vitore Tusha është konfirmuar përfundimisht brenda sistemit të drejtësisë, Dedja është konfirmuar nga Komisioni i Pavarur i Kualifikimit, por ky vendim është kundërshtuar nga Misioni Ndërkombëtar i Monitorimit (ONM) dhe apeluar nga Komisioneri Publik dhe pret të shqyrtohet në Kolegjin e Apelimit.

Në të vërtetë, edhe anëtarja tjetër Vitore Tusha është vetëm përkohësisht në detyrë si anëtare e GJK pasi Zonjës Tusha i ka mbaruar mandati në 10 Mars 2017 dhe Gjykata Kushtetuese ka marrë vendim për mbarimin e mandatit të saj.

Sipas dispozitave kalimtare të Kushtetutës dhe Ligjit për Organizimin dhe Funksionimin e Gjykatës Kushtetuese, anëtari i GJK, të cilit i mbaron mandati në vitin 2017 duhet të zëvendësohet nga një gjyqtar i zgjedhur nga Gjykata e Lartë. (nentë anëtarët e GJK zgjidhen nga Gjykata e Lartë – tre anëtarë; nga Presidenti-tre anëtarë; dhe nga Kuvendi – tre anëtarë).

Në zbatim të Kushtetutës, Gjykata e Lartë ka njoftuar për vendin bosh në Gjykatën Kushtetuese dhe Gjykata e Lartë duhet të kishte emëruar anëtarin që do të zërë vendin e Vitore Tushës, por kjo gjë nuk ka ndodhur ende.

Në janar të 2017 Gjykata e Lartë ka nxjerrë njoftim në faqen zyrtare të saj për mbarimin e mandatit të anëtares së Gjykatës Kushtetuese Vitore Tusha dhe hapjen e procedurës së aplikimit të kandidatëve. Sipas këtij njoftimi, afati maksimal për pranimin e aplikimeve ishte 30 ditë nga publikimi i njoftimit. Kjo do të thtoë se Gjykata e Lartë do të duhet të kishte hartuar një listë të kandidatëve brenda muajit shkurt 2017. Pas kësaj, nga kjo listë do të zgjidhej anëtari i GJK me shumicën e votave të Mbledhjes së Gjyqtarëve të Gjykatës së Lartë.

Nuk dihet se pse, por pothuajse dy vjet pas shpalljes së filimit të procedurës, Gjykata e Lartë nuk ka shpallur ende asnjë listë me kandidatë për anëtarë të GJK dhe nuk ka bërë asnjë njoftim se çfarë ka ndodhur me procedurën e zgjedhjes së anëtarit të GJK-së.

Fatkeqësisht, pas zhvillimeve të dy viteve të fundit brenda Gjykatës së Lartë, tashmë zgjedhja prej saj e anëtarit të GJK është bërë teorikisht e pamundur. Sipas Ligjit për Organizim dhe Funksionim të Gjykatës Kushtetuese (nenit 7/ç), Mbledhja e Gjyqtarëve është e vlefshme nëse marrin pjesë tre të katërtat e anëtarëve të saj, pra, kur janë të paktën të pranishëm 14 nga 19 anëtarët e Gjykatës Së Lartë.

Por Gjykata e Lartë ka mbetur me vetëm katër nga 19 anëtarët e saj—10 anëtarëve ju ka mbaruar mandati apo dhanë dorëheqjen ndërsa pesë u pushuan nga procesi i vetingut. Katër anëtarët e tanishëm janë Medi Bici dhe Ardian Dvorani, të cilët jnë konfirmuar përfundimisht nga procesi i vetingut, dhe Xhezair Zaganjori dhe Edmond Islamaj, të cilët janë konfirmuar në shkallën e parë por vendimet e tyre janë apeluar nga Komisioneri Publik dhe do të shqyrtohen nga Kolegji i Apelit.

Kjo do të thorë se Gjykata e lartë nuk bën dot kuorumin për Mbledhjen e Gjyqtarëve, dhe si rezultat ajo nuk mund të zgjedhë dot anëtarin e Gjykatës Kushtetuese që duhet të zëvendësojë Vitore Tushën.

Ndërkohë, duke qenë se mandati i saj ka mbaruar që prej pothuajse dy vjetësh dhe nuk ka më të drejtë rikandidimi, Vitore Tusha ka pranuar të kandidohet nga presidenti për pozicionin e Kontrollit të Lartë të Shtetit. Ky propozim pritet të votohet në Kuvend në ditët e ardhshme.

Ajo që është ironike është fakti se Kryeministri Edi Rama është shprehur se Vitore Tusha është kandidate shumë e mirë dhe me integritet, për më tepër një gjyqtare që ka kaluar me sukses vetingun, por lirimi nga ana e saj i vendit në Gjykatën Kushtetuese mund të vështirësojë më tej ecurinë e formimit të organeve të sistetmit të drejtësisë. Problemi me të cilin ndeshet reforma është se krijimi i Këshillit të Emërimeve në Drejtësi (KED), i cili është kyç për krijimin e KLP-së dhe KLGJ-së, kërkon të paktën dy anëtarë të Gjykatës Kushtetuese. Nëse Dedja ose Tusha do të lironin vendet e tyre, KED nuk do të mund të formohej dot as teorikisht.

Do të ishte një vendim skandaloz, nëse për të mbuluar dështimin dhe paaftësinë e tyre në hartimin e reformës në drejtësi, shumica socialiste të vendoste të sakrifikonte Vitore Tushën—është absurde që ajo të bëhet viktimë e këtij dështimi që e ka lënë Gjykatën Kushtetuese vetëm me dy nga shtatë anëtarë dhe Gjykatën e Lartë me vetëm katër nga 19 anëtarë, brenda dy vjetësh.

Lajme te ngjashme

Më të lexuarat

Dërgo informacion në mënyrë konfidenciale

Nëse keni informacion në interes të publikut mund ta dërgoni te redaksia e Exit duke zgjedhur te mbeteni anonim nëse dëshironi.

Mënyrat e dërgimit >>