‘Freestyle për Malin e Zi’ në Doku Fest: Si u arratis me not Tonin Gjini

Nga Alice Taylor
‘Freestyle për Malin e Zi’ në Doku Fest: Si u arratis me not Tonin Gjini

Regjisori shqiptar Ardit Sadiku do të prezantojë në festivalin e filmit në Kosovë DOKUFEST filmin e tij të ri dokumentar, ‘Freestyle për Malin e Zi’.

Filmi do të jetë në Konkursin Ballkanik Dox dhe do të shfaqet më 8 gusht në DOKUKINO, Prizren. Fillimisht i themeluar në 2002, festivali nisi më 6 gusht dhe do të përfundojë në 16 gusht.

Që nga fillimi i tij, DOKUFEST është bërë i njohur si një nga festivalet më të mira ndërkombëtare të filmave të shkurtër të mbajtur në rajon. Ai tërheq mijëra artistë dhe spektatorë ndërkombëtarë dhe rajonalë. Në tetë ditë, programi përfshin aktivitete, shfaqje dhe punëtori.

Filmi tregon historinë e shqiptarit Tonin Gjini, i cili kaloi me not nga Shqipëria në Jugosllavi, në vitin 1987, duke kërkuar lirinë. Në atë kohë, Shqipëria ishte ende nën komunizëm.

Tridhjetë vjet më vonë, ai rishikon vendet dhe rikrijon ngjarjet e atij bëmi të paharrueshëm dhe mbresëlënës.

Në një intervistë ekskluzive me Exit, Sadiku shpjegoi sesi ai mësoi për historinë e Gjinit gjatë xhirimit të një filmi tjetër, ‘Tape’.

“Një nga aktorët më tha për Tonin, dhe disa ditë pasi mbaruam xhirimet, e takova dhe kaluam disa orë duke folur. Menjëherë e dija se ai do të ishte një subjekt i shkëlqyeshëm për filmin, dhe dy muaj më vonë, ne filluam xhirimet e “Freestyle to Montenegro”.

Ai shpjegoi se qëllimi i filmit ishte të që sëbashku me shikuesit të rishqyrtonin rrugën e tij me not për 18 km drejt lirisë nga Shqipëria.

“Unë gjithashtu dua që ata të kuptojnë ndikimin e qëndrueshëm të veprimit, jo vetëm te vetë Gjini, por edhe tek ata që kanë mbetur në një shtet, e kaluara e të cilit mbetet pjesërisht e kontestuar ose e varrosur.”

Sadiku shpjegoi se ai drejtoi, filmoi dhe regjistroi tinguj njëkohësisht. Ai tha se kjo ishte sfiduese, por i lejoi atij të filmonte më shpejt dhe të ishte më i hapur ndaj ngjarjeve të papritura sa herë që ato ndodhnin – gjë që ndodhte mjaft shpesh.

Dhe ky proces i dha atij një kontroll më të madh mbi përmbajtjen.

“Kam filmuar atë që ishte në ekran, të cilën në njëfarë mënyre e krijoja dhe e redaktoja gjatë xhirimeve. Kjo mënyrë ekonomike e xhirimit më bëri të fokusohem më shumë në këtë temë dhe la gjëra të parëndësishme jashtë. Procesi i redaktimit ishte i drejtpërdrejtë sepse sapo përdor atë që kisha filmuar, “shpjegoi ai.

I pyetur në lidhje me vendimin për të paraqitur filmin në DOKUFEST, Sadiku tha se ai mendon se është një “festival filmik shumë i rëndësishëm”, duke shtuar se “është mirë të shfaq filmin tim në qytetin e bukur të Prizrenit.”

Duke përfunduar intervistën, Sadiku la të kuptohej se një projekt i ri tashmë është në punë.

Regjisori ka shkruar, drejtuar dhe prodhuar disa filma, duke përfshirë jetën mes ujërave (2017), Mali i harruar (2018) dhe Takim në ajër (2019). Ai është autodidakt dhe ka punuar në SHBA, por tani punon në Shqipëri në film.

Lajme te ngjashme

Më të lexuarat

Dërgo informacion në mënyrë konfidenciale

Nëse keni informacion në interes të publikut mund ta dërgoni te redaksia e Exit duke zgjedhur te mbeteni anonim nëse dëshironi.

Mënyrat e dërgimit >>