Shqipëria nuk përmbush standardet minimale të kërkuara për të eliminuar trafikimin e qenieve njerëzore, por po bën përpjekje të konsiderueshme për ta bërë këtë, sipas raportit të fundit të Departamentit të Shtetit të Shteteve të Bashkuara.
I publikuar çdo vit, raporti hedh një vështrim nga afër të përpjekjeve të vendeve për të luftuar trafikimin e qenieve njerëzore dhe i kategorizon ato në nivele, ku i pari është më i përgatituri.
I renditur si një vend i nivelit 2 së bashku me shumicën e fqinjëve të tij rajonalë në Ballkan dhe Evropën Jugore, raporti vuri në dukje se kishte pasur përpjekje në rritje për të përmirësuar situatën që nga periudha e fundit e raportimit.
“Këto përpjekje përfshinin hetimin e më shumë rasteve dhe ndjekjen penale dhe dënimin e dukshëm të më shumë trafikantëve. Qeveria identifikoi më shumë viktima dhe shtoi burimet për strehimoret e drejtuara nga OJQ-të,” thuhet në raport.
Ai gjithashtu vë në dukje se autoritetet miratuan Planin Kombëtar të Veprimit (NAP) 2021-2023 dhe ndanë burime, megjithatë, ato ende nuk ishin të mjaftueshme në një numër fushash kyçe.
Për shembull, bashkëpunimi zyrtar në krimet e trafikimit mbeti një shqetësim me zero ndjekje penale ose dënime të zyrtarëve pavarësisht “akuzave serioze dhe shkarkimit të një oficeri policie nga qeveria nga posti i tij”.
Ai zbuloi gjithashtu se ekzaminimi i popullatave të cenueshme, si migrantët pa dokumente, azilkërkuesit, komunitetet rome dhe egjiptiane ballkanike dhe fëmijët ishte i financuar shumë pak, siç ishin njësitë e lëvizshme të identifikimit të viktimave.
Gjithashtu, “Qeverisë i mungonin burimet për kujdes afatgjatë, punësim dhe përpjekje të tjera riintegrimi për të mbijetuarit dhe linja telefonike e drejtuar nga qeveria vazhdoi të mos funksiononte.”
Në vitin 2021, policia hetoi 61 raste trafikimi me 27 të dyshuar (15 për trafikim të të rriturve dhe 12 për trafikim fëmijësh) krahasuar me 31 raste me 32 të dyshuar në vitin 2020. Nuk kishte hetime për kërkimin e vetëdijshëm të një viktime të trafikimit seksual për të kryer një seks komercial akt, krahasuar me katër një vit më parë.
Rreth 60 raste janë ndjekur penalisht me 19 të pandehur, një rritje prej dy rastesh nga viti paraprak. SPAK ndoqi dy çështje të reja dhe vazhdoi dy nga vitet e mëparshme. Gjithsej 11 trafikantë u dënuan, një rritje e konsiderueshme në zero në vitin 2020 për trafikimin e fëmijëve.
Gjyqtarët dënuan pesë trafikantë me burgim nga tetë deri në 25 vjet dhe dy trafikantë me burgim nga dy deri në tetë vjet; katër trafikantë u vunë në provë.
Dënimet e buta, si dënimi me kusht, zvogëluan përpjekjet për t’i mbajtur trafikantët përgjegjës, dobësuan parandalimin, krijuan shqetësime të mundshme sigurie dhe sigurie për viktimat dhe nuk ishin të barabarta me seriozitetin e krimit, vuri në dukje raporti.
Rekomandimet për qeverinë përfshijnë nevojën për të hetuar dhe dënuar “me forcë” trafikantët, duke përfshirë zyrtarët publikë, për të dënuar ata që janë fajtorë me kushte në përputhje me dënimet dhe për të trajnuar gjyqësorin për të kuptuar ashpërsinë e këtyre rasteve gjatë dënimit.
Ato duhet gjithashtu të përmirësojnë qëndrueshmërinë e njësive të lëvizshme të identifikimit të trafikimit dhe të rrisin përpjekjet për të kontrolluar popullsitë vulnerabël dhe të trajnojnë policinë, inspektorët e punës dhe zyrtarë të tjerë të vijës së parë.
Financimi duhet gjithashtu të krijohet së bashku me mekanizmat e financimit që shpërndajnë burime adekuate financiare dhe burime të tjera për çështjen në një bazë të qëndrueshme dhe të rregullt, duke përfshirë strehimoret e drejtuara nga OJQ-të.
Për më tepër, shërbimet e riintegrimit duhet të zgjerohen, duke përfshirë aksesin në mbështetje dhe edukim për shëndetin mendor. Duhet të miratohet një qasje e përqendruar te viktima dhe të zbatohet mbrojtja e dëshmitarëve për viktimat.
Përmbajtja e tij është përgjegjësi e vetme e “New Policy Group” dhe, si e tillë, nuk pasqyron domosdoshmërisht pikëpamjet e Bashkimit Evropian apo të Rrjetit të Raportimit të Diversitetit 2.0.