Vetingu i Arta Markut do të tregojë sa e besueshme është KPK-ja

Vetingu i Arta Markut do të tregojë sa e besueshme është KPK-ja

Më 3 korrik, Prokurorja e Përgjithshme e Përkohshme Arta Marku do të vlerësohet nga Komisioni i Pavarur i Kualifikimit (KPK). Përveç pasurive në pronësi të saj, KPK do të vlerësojë edhe aftësitë e saj profesionale dhe etike. Ky vlerësim pjesërisht do të bazohet në raportin e hartuar nga Agjencia Kombëtare e Sigurisë (DSIK), e cila është nën autoritetin e Ministrisë së Brendshme. Duke qenë se Ministri i Brendshëm Fatmir Xhafaj ka mbështetur hapur kandidaturën e Zonjës Marku, ka pak gjasa që raporti i DSIK-së të ketë surpriza të padëshiruara.

Pjesa më e madhe e vlerësimit të Zonjës Marku do të varet nga hetimi i bërë nga KPK dhe nga zotësia e anëtarëve të saj Genta Tafa, Pamela Qirko dhe Suela Zhegu, sepse përgjatë karrierës së saj të shkurtër si Kryeprokurore e Përkohshme, Marku është përfshirë në disa shkelje të ligjit, duke minuar reformën në drejtësi:

Marku u emërua në shkelje të Kushtetutës nga shumica socialiste dhe pa kaluar vetingun, pasi opinioni ligjor i hartuar nga EURALIUS dhe OPDAT argumentoi se nuk paraqet asnjë problem nëse ajo do të emërohet si Kryeprokurore e Përkohshme sepse ajo nuk do të ketë pushtet të vërtet. Emërimi i saj u dënua nga Freedom House si një “tjetër goditje” ndaj “përpjekjeve të luftës kundër korrupsionit”.

Në shkelje të nenit 149/a(1)(a) të Kushtetutës, Marku ka emëruar, transferuar dhe shkarkuar prokurorë, përfshirë edhe prokurorët, të cilët hetojnë politikanë të nivelit të lartë. Vetëm Këshilli i Lartë i Prokurorisë lejohet të emërojë, shkarkojë apo lëvizë prokurorët.

Në shkelje të nenit  491 të Kodit të Procedurës Penale, Marku lejoi ekstradimin në  Itali të Nazer Seitit, anëtar i bandës kriminale Tahiri-Habilaj, edhe pse Prokuroria po e hetonte atë si të përfshirë në çështjen e Samir Tahirit i akuzuar për trafik ndërkombëtar droge.

Në shkelje të Kushtetutës dhe ligjit 95/2016 “Mbi organizimin dhe funksionimi e institucioneve që luftojnë korrupsionin dhe krimin e organizuar” dhe Ligjin 97/2016 “Mbi organiziimin dhe funksionimin e Institucionit të Prokurorisë në Republikën e Shqipërisë”, Marku krijoi Strukturën e Posaçme kundër Krimit dhe Korrupsionit (SPAK), e cila në kundërshtim me ligjin nuk është e pavarur dhe nuk u ngrit nga Këshilli i Lartë i Prokurorisë.

Vetingu i Arta Marku është më shumë se sa thjesht një rast tjetër i trajtuar nga KPK; në mungesë të funksionimit të Gjykatës Kushtetuese, KPK do të gjykojë ligjshmërinë e veprimeve të Prokurores së Përgjithshme të Përkohshme, duke zgjatur kështu edhe ligjshmërinë e ndërhyrjeve të qeverisë në Institucionin e Prokurorisë.

Një aspekt tjetër, i cili duhet të mbahet nën vëzhgim është raporti, i cili do të hartohet nga Bordi Ndërkombëtar i Monitorimit (ONM). A do të përmendë ai se si është politizuar Institucioni i Prokurirsë nën drejtimin e Markut, apo thjesht do ta injorojë situatën?

Bordi i Menaxhimit të ONM-së përbëhet nga dy ambasadorët tashmë në largim, ai i SHBA-ve Donald Lu dhe ajo e BE-së Romana Vlahutin, të dy firmëtarë të opinionit ligjor të EURALIUS-it, i cili i hapi rrugë emërimit të Arta Markut në dhjetor 2017.

Ndaj, vetingu i Zonjës Marku do të jetë një nga testet më të rëndësishme për reformën në drejtësi në Shqipëri: A do të jetë në gjendje KPK t’i bëjë ballë presionit të madh të qeverisë, Zyrës së Delegacionit të BE-së dhe Ambasadës Amerikane, dhe të japë një vlerësim të paanshëm dhe të drejtë mbi mandatin e Zonjës Marku? Nëse jo, çdo shpresë se vetingu do të sjellë ndonjë ndryshim rrënjësor pozitv në sistemin shqiptar të drejtësisë do të zhduket.

Lajme te ngjashme

Më të lexuarat

Dërgo informacion në mënyrë konfidenciale

Nëse keni informacion në interes të publikut mund ta dërgoni te redaksia e Exit duke zgjedhur te mbeteni anonim nëse dëshironi.

Mënyrat e dërgimit >>